wtorek, 18 lutego 2014

PLAKAT - teoria

http://www.ams.com.pl/pdf/zasady_projektowania_plakatow.pdf





Jakie są cechy dobrego plakatu reklamowego, informacyjnego?

Plakat to wykorzystywane przez organizacje narzędzie promocyjne, eksponowane w miejscach, które odwiedzają odbiorcy organizacji. Ma dużą siłę wyrazu, najczęściej jednak nadaje się do prostego przesłania/przekazu. Działa na zasadzie wezwania do działania (call to action), co oznacza, że w pierwszej kolejności powinien zwrócić uwagę odbiorcy, a następnie wzbudzić jego zainteresowanie, zachęcić do działania. Jego zadaniem jest też wzmacnianie i utrwalanie w świadomości odbiorcy hasła, nazwy organizacji.
Zasady tworzenia plakatu (m.in. na podst.: David Bernstein, Advertising Outdoor: Watch the Space):
  • bezpośredniość – najlepiej zwracać się do odbiorcy bezpośrednio: „Włącz się”, „Zadzwoń”, „Wyślij ankietę”;
  • prosty i czytelny przekaz – bez zbędnych ozdobników, zbyt dużej liczby elementów, skomplikowanych i obfitych przekazów słownych;
  • jeden dominujący motyw – obrazek, zdjęcie, napis;
  • wyraźne, duże napisy – by były widoczne z odległości kilkudziesięciu metrów;
  • ograniczona liczba słów – krótkie słowa i zdania stanowią o sile plakatu;
  • kontrast – wyraźne, skontrastowane barwy przyciągną uwagę odbiorcy;
  • ekspozycja logo – logo na plakacie musi być na tyle widoczne, by odbiorca skojarzył przekaz z konkretną organizacją, działaniem;
  • rozmieszczenie – od lewego górnego rogu zaczynając, na prawym dolnym kończąc (jest to zgodne z tym, w jaki sposób ludzie czytają i oglądają plakaty itp.)







http://www.projektowaniegraficzne.pl/zasady-projektowania-grafiki-i-reklamy/

http://www.projektowaniegraficzne.pl/znaczenie-kolorow-w-reklamie-teoria-barw-psychologi-kolorow/

http://www.projektowaniegraficzne.pl/plakaty-reklamowe-o-niezwyklej-tresci/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz